Vinterkyla och Jetmotorlära

Nu har vintern kommit över oss igen... det var smärtsamt bara att förflytta sig ut till postlådan i morse *brrrr*.  Det som är mest oroväckande med detta väder är nog ändå halkan, då jag råkar ha mina vinterdäck  liggandes hemma i pappas garage i Linköping, kanske inte där de gör mest nytta!  Och väglaget lär väl inte bli bättre ju närmare jul vi kommer... Känner inte för att köpa nya däck i onödan, åkte nyss på att byta avgassystemet som hade rostat sönder och gått av. För er som är nyfikna så kör jag en Saab 900 88 års modell, vit med farthållare och elhissar (låter käckt) :)

Nu börjar det dra ihop sig till semstern! (den sedan länge efterlängtade). I år bär det av till Hurghada, Egypten där det ska bli avkoppling, sol och bad och en hel del dykning. Den 30 november lyfter vi från Landvetter i en 737-800 (har fortfarande inte fått sätta min fot i en Airbus) men jag har alltid tyckt att 737:an är den charmigaste ;)

Nu ska jag förkovra mig i jetmotorlära, ett ämne som fått ett lyft i och med mitt inköp av Oxfords CBT-material (piston+jet). Har aldrig tidigare haft sådan god förståelse så det känns kanon - worth every penny! Med en kopp kaffe, en filt och en katt i knät kan man mysa till det riktigt ordentligt framför datorn. :)