I väntans tider

Uppflygning för IR-beviset närmar sig med stormsteg! I morse flög jag sista passet i SE-SIM (LFK:s nya simulator) och har därmed skrapat ihop 20h "synthetic training" i loggboken. Nu återstår bara två flygpass i Archer med repetition inför flygprovet den 11 juni... har redan beställt tårta att fira med efteråt så jag hoppas det går vägen! =)

Ligger ute i solen och bläddrar i mina gamla ATPL-anteckningar, vet inte vad man bör repetera inför onsdagen...Radio Nav...POHn... har även investerat i en suverän bok från Jeppesen "Instrument Commercial Manual" med en massa intressant läsning. Köpte den när jag var i London i våras, fick ett starkt anfall av ha-begär men prislappen var mindre tilltalande (ca.850 kr). Anledningen till att jag till slut släpade hem den var det faktum att den väger nästan 5 kg...skulle alltså resultera i en portoavgift värd mer än boken själv om jag ångrat mig och ville ha den när jag kommit hem till Sverige. Nog om den boken, men jag rekommenderar den varmt till alla som tycker att andra faktaböcker på ämnet kan vara svårlästa och tunga at ta sig igenom.

Nu blir det två mer eller mindre lediga dagar att njuta av med sovmorgon och massor sol, för sedan kommer det att vara full rulle hela sommaren. Blir utcheckad på Pac:en nästa helg (13-15 juni) så det måste jag lämna rapport om! Ska bli så kul att flyga katapult igen =) Givetvis blir det också ett inlägg om IR-uppflygningen, och kanske turen till Stegeborg på söndag. Tills dess!

image27


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback